Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@vpcb.se

Pris

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Leveranstider

Bekräftade beställningar före klockan 12.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar). Avvikelser kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning. Alla varor skickas med PostNord och våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar.

Frakt

Vi har två olika fraktalternativ som du kan välja mellanPostpaket är ett bra alternativ för dig som vill hämta ditt paket på närmaste postombud. Företagspaket är ett enkelt och tryggt sätt för företag att skicka gods från dörr till dörr inom Sverige. 

Betalningssätt

Kortbetalning

Summan debiteras ditt betal- och kreditkort i samband med att beställningen levereras till dig. Vi använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering och det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. 

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Reklamation

Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Transportskada

Kontrollera alltid er leverans vid uthämtning från Posten. Om godset verkar skadat på grund av defekt kartong packa alltid upp och kontrollera själva varan. Vid transportskadad produkt (fysisk skada på varan) skall kunden omgående kontakta logistikpartnern PostNord 020-232221 och reklamera godset. Kontakta oss via e-post till info@vpcb.se och uppge ordernummer samt PostNords reklamationsnummer.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella fel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt.

Force Majeure

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.